Rytme, mad og søvn - 6 mdr.

13. august 2016

Alder:
6 mdr.

Rytme, mad og søvn - 6 mdr.

Hej Helen,

Vores lille søde dreng er nu netop 6 måneder.
Jeg har spørgsmål i forhold til rytme, mest omkring mad, og søvn.

Jeg fuldammede ham indtil 5 måneder, hvorefter jeg startede job. Gennem den seneste måned har han fået MME, og jeg har så ammet når jeg kan. Jeg kan mærke min mælkeproduktion falder, og jeg ammer kun når jeg fornemmer, at der er meget mælk. Jeg mærker også hurtigt frustration når der er for lidt 😊 så det er 2-3 gange i døgnet. Lidt udfordret på grund af skiftehold.

Vi er startet med grød. Nogle dage spiser han en god portion, andre dage næsten intet. Vi gør det én gang om dagen. Én gang om dagen forsøger vi også med mos, det er det samme. Han har sovet godt om natten altid. Men jeg kan slet ikke finde rundt i det mad 😊 hvad har han brug for? Hvor ofte tilbyder vi ham grød? Skal han have andet? De sidste ...

Annonce

... døgn er han begyndt at vågne om natten og spise 250 ml, på trods af at vi fylder på ham HELE aftenen. Vi giver ham mad hyppigt om aftnen, mest MME og grød éngang. Nogle gange er vi i tvivl om det er bedste med færre måltider hvor han så spiser mere, end hyppige måltider, hvor han så spiser mindre?!

Er MME på brik ligeså godt nærringsmæssigt som pulver?

Hvor mange timer i døgnet skal han cirka sove i denne alder? han kommer først i seng 21.30, tidligere var det 22'30. Skal han lægges før?

Han triller fortsat hele tiden fra ryg til mave og vil helst ligge der. Triller stadig ikke den anden vej. Bevæger sig i en akse rundt på legetæppet. Jeg er bekymret for han vender sig i sengen til mave og ikke kan komme tilbage ? Og skal han ikke kunne trille begge veje nu?😊

Alt for mange spørgsmål. Tak for gode svar 😊

Med venlig hilsen
Malene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os