Brev:
Rytme, mad og søvn - 6 mdr.
13. august 2016
Alder:
6 mdr.
Rytme, mad og søvn - 6 mdr.
Hej Helen,
Vores lille søde dreng er nu netop 6 måneder.
Jeg har spørgsmål i forhold til rytme, mest omkring mad, og søvn.
Jeg fuldammede ham indtil 5 måneder, hvorefter jeg startede job. Gennem den seneste måned har han fået MME, og jeg har så ammet når jeg kan. Jeg kan mærke min mælkeproduktion falder, og jeg ammer kun når jeg fornemmer, at der er meget mælk. Jeg mærker også hurtigt frustration når der er for lidt 😊 så det er 2-3 gange i døgnet. Lidt udfordret på grund af skiftehold.
Vi er startet med grød. Nogle dage spiser han en god portion, andre dage næsten intet. Vi gør det én gang om dagen. Én gang om dagen forsøger vi også med mos, det er det samme. Han har sovet godt om natten altid. Men jeg kan slet ikke finde rundt i det mad 😊 hvad har han brug for? Hvor ofte tilbyder vi ham grød? Skal han have andet? De sidste døgn er han begyndt at vågne om natten og spise 250 ml, på trods af at vi fylder på ham HELE aftenen. Vi giver ham mad hyppigt om aftnen, mest MME og grød éngang. Nogle gange er vi i tvivl om det er bedste med færre måltider hvor han så spiser mere, end hyppige måltider, hvor han så spiser mindre?!
Er MME på brik ligeså godt nærringsmæssigt som pulver?
Hvor mange timer i døgnet skal han cirka sove i denne alder? han kommer først i seng 21.30, tidligere var det 22'30. Skal han lægges før?
Han triller fortsat hele tiden fra ryg til mave og vil helst ligge der. Triller stadig ikke den anden vej. Bevæger sig i en akse rundt på legetæppet. Jeg er bekymret for han vender sig i sengen til mave og ikke kan komme tilbage ? Og skal han ikke kunne trille begge veje nu?😊
Alt for mange spørgsmål. Tak for gode svar 😊
Med venlig hilsen
Malene